čtvrtek 27. dubna 2017

Bílá káva

vařená z melty mi chutná i dnes. S babičkou jsme ji večeřely lžící ze dvou  velkých hrnků, do každého se nakrájel krajíc chleba, zalil se meltou přibližně do poloviny a dolil mlékem. I mamka si bílou kávu pamatuje ze svého dětství od svojí babičky. Jenom ji neměla tolik ráda jako já. Když byla malá, dostávala nějaký hořký lék, který se musel zapíjet mlékem a od té doby mléko nemá ráda. Je zajímavé, že jí nevadí mléko kysané. A to mám ráda také:-)

Také se prodával sušený prášek - Malcao a Bikava - měla jsem ráda oba nápoje z nich připravené. Nejvíc mi chutnala taková hustá kašička, když se do prášku přidalo jenom malé množství tekutiny. Jedla jsem ho i sypký, to se nabrala lžička vložila do úst...., hned bych si dala a bylo by mi jedno, zda to je Malcao či Bikava. Ani nevím, zda se ještě něco podobného prodává. Nakupování totiž není moje hobby a tak ani neznám současný sortiment marketů a supermarketů...

Prodával se i vanilkový sušený prášek Mixar, ten mi chutnal také, buď jako nápoj nebo hustší nalitý třeba na dětské piškoty. A samotný prášek byl nejlepší:-)

A kakaový Kaolar nebo se to psalo Caolar? Později to bylo Granko, ale osobně mám nejraději klasické hořké kakao.

Babička vařila kakao z obyčejného hořkého prášku, když nám ho chtěla udělat lepší, rozpustila v horkém mléce čokoládu na vaření. Kakao si tak vařívám i nyní:-)

5 komentářů:

  1. Zuzko na bílou kávu s vánočkou.Tak na tuto klasickou snídani u babičky také moc ráda vzpomínám.Teď když jsem měla kafíčko zakázáno mi však melta nechutnala.. asi mi chyběla u ní babička. Měj se moc hezky a děkuji, krásně se s tebou vzpomíná.Z❤

    OdpovědětVymazat
  2. I moje babička s dědou snídali bílou kávu s drobením :-)) Melta byla na kamnech vlastně pořád :-) V konvici, no určitě ji tu někde ještě mám :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Zuzko, Bikava se stále prodává v 200g sáčku. Manžel ji má moc rád a jednu máme i aktuálně ve skříňce. Asi si jí půjdu uvařit... káva dnes ještě neproběhla :o)
    Měj se krásně Katka

    OdpovědětVymazat
  4. Zuzko, to jsou krásné vzpomínky, babička si také dělala bílou kávu a drobila si chlebík nebo rohlík, já ji neměla ráda, tak jsem měla kakao a pak malcao, ale fakt je , že k tomu chybí ta babička, jestli se vyrábí malcao nevím, omrknu. pěkný víkend a jsem zvědavá na další věci co vyhrabeš :) Maryša

    OdpovědětVymazat
  5. Můj dědeček Pepa snídal každé ráno bílou kávu s nalámaným chlebem. Když zavřu oči, ještě tu vůni melty cítím. A ten velký bochník voňavého chleba, mňam. To už se dnes nikde nepeče.
    Bikavu jsem si také kupovala. Budu se po ní muset podívat. M.

    OdpovědětVymazat